NEZAPOMÍNEJTE NA STÁVAJÍCÍ KLIENTY
Každá firma potřebuje zákazníky, kteří od ní nakupují nabízené produkty či služby. Základem jsou kvalitní výrobky či služby odpovídající ceny. Současný trh se velice rychle rozvíjí a výrobci nabízí díky novým možnostem a novým technologiím stále nové či modernizované výrobky nebo produkty za výhodnější ceny. Stále ale platí, že každý kdo něco nabízí, potřebuje zákazníky, kteří si nabízené produkty koupí a přinesou tak peníze na chod a další rozvoj firmy. Mnohé firmy vynakládají nemalé prostředky do marketingu a reklamy se zaměřením na hledání nových zákazníků. Při své honbě za novými klienty však zapomínají na své odběratele současné.
Je důležité si uvědomit, že finančně náročnější a mnohem pracnější je získání nového zákazníka než opakování zakázek pro stávající klienty. Abychom si zákazníky udrželi, je nutné s nimi neustále pracovat a budovat užší vztah. To neznamená, že takovému zákazníkovi stačí poslat dárek k vánocům a jednou ročně zavolat, zda od nás něco nepotřebuje.
Marketingová činnost zaměřená na stávající klienty má svá specifika a vyžaduje soustavnou a koordinovanou činnost. Základem je získání informací o klientovi a jeho potřebách a požadavcích, evidence těchto údajů a efektivní práce se získanými informacemi.
Marketing je neustále se rozvíjející proces. Pro firmu zabývající se vlastní činností je neefektivní neustále sledovat veškeré novinky a trendy v oblasti marketingu. Určitě je výhodnější využít zkušeností profesionálů.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ
Važte si stávajících klientů
Udržování a rozvíjení vztahů se stávajícími zákazníky je skutečně klíčové pro dlouhodobý úspěch každé firmy. Mnohé firmy vynakládají nemalé prostředky do marketingu a reklamy se zaměřením na hledání nových zákazníků. Při své honbě za novými klienty však zapomínají na...
Jak napsat reklamní text?
V uspěchaném světě není čas na zdlouhavá čtení. Reklamní text proto musí být krátký, hutný a poutavý. Správně napsaný reklamní text nabízí marketingovou cestu plnou inovací a efektivních řešení. Text musí být zajímavý pro cílovou skupinu, pro kterou je určen a musí...
Znalost zákazníka usnadňuje podnikání
Znalost zákazníka je klíčovým prvkem úspěšného podnikání. Získání informací o potřebách, preferencích a chování zákazníků umožňuje firmám lépe cílit své marketingové a prodejní strategie. Jsou různé způsoby, jak informace o zákaznících získat. Určitě se vyplatí...