Tak jako člověk žije podle svého vlastního hodnotového systému, tak i zaměstnanci jedné firmy by měli uznávat jednotné firemní hodnoty.
Vytváření hodnotového systému je charakteristické pro každého člověka. Třeba i nevědomě si každý ujasňuje, co je pro něho v dané životní etapě důležité více a co méně. Vše se odehrává s logikou vlastního života. Každý se potřebuje vymezit mezi lidmi ze svého okolí, se kterými žije a se kterými je v kontaktu a každý si utváří svoji pozici vůči okolí i vůči sobě samému. Ujasnění si vlastních priorit formuje vize – přání a napomáhá k hledání nejúčinnějších cest k jejich dosažení.
Totéž platí i pro různé skupiny lidí, kteří se sdružují a mají společnou vizi. Skupinou lidí se společnou vizí by měla být také každá firma. I firmy potřebují znát, kdo vlastně jsou a kým chtějí být a o jaké cíle usilují.
Jestliže chce firma – tým dosáhnout vytyčených cílů, musí každý zaměstnanec porozumět smyslu tohoto snažení a ztotožnit se s ním.
Firemní hodnoty = principy firmy, na kterých firma funguje. Jedná se o priority a standardy chování a jednání, které jsou firmě nejbližší a řídí se jimi. Firemní hodnoty jsou filtrem, jenž dává veškerým aktivitám každého zaměstnance, který se s nimi ztotožní, jasný směr. Žádný zaměstnanec nechce pracovat pro firmu, které nevěří. Takový zaměstnanec neodvádí maximální výkon a tím není ani pro firmu výhodný.
Provázání firemních hodnot s hodnotami sponzorované oblasti (např. sportovního týmu) napomáhá ke stmelení zaměstnanců i k budování vážnosti a image firmy v očích veřejnosti. Společný mimopracovní zájem zaměstnance sbližuje i inspiruje. Ztotožnění firemních hodnot s jasně vymezenými hodnotami charakteristickými pro daný sport prohlubuje váhu a vážnost těchto firemních hodnot.
Stanovení firemních hodnot by mělo být nedílnou součástí marketingové koncepce firmy. Vzhledem ke složitosti marketingu je vhodné projednat marketingovou koncepci s odbornou specializovanou firmou.
Zaujměte reklamním textem
Reklamní text musí zaujmout, aby byl pro cílovou skupinu poutavý a čtivý. Sestavení reklamního textu není pouhé napsání jednoduchého popisu nabízeného produktu. Při tvorbě reklamního textu je dobré se na něj dívat očima potenciálního čtenáře. Text musí být zajímavý...
Výhody internetové reklamy
Internetová reklama má velký dosah a velkou výhodou je možnost přesného zacílení na potenciální zákazníky. Reklamu lze směřovat na konkrétní část trhu například dle zájmu, dle bydliště, věku a také podle produktů, které uživatel internetu vyhledává. Pro mnohé je...
Profesionální marketing pro menší firmy
Outsourcing marketingu je skvělým řešením pro firmy, které nemají dostatečné zdroje na vlastní marketingové oddělení. Tímto způsobem získávají přístup k týmu odborníků se širokým spektrem znalostí a zkušeností, aniž by musely hradit vysoké náklady spojené se...