Tak jako člověk žije podle svého vlastního hodnotového systému, tak i zaměstnanci jedné firmy by měli uznávat jednotné firemní hodnoty.
Vytváření hodnotového systému je charakteristické pro každého člověka. Třeba i nevědomě si každý ujasňuje, co je pro něho v dané životní etapě důležité více a co méně. Vše se odehrává s logikou vlastního života. Každý se potřebuje vymezit mezi lidmi ze svého okolí, se kterými žije a se kterými je v kontaktu a každý si utváří svoji pozici vůči okolí i vůči sobě samému. Ujasnění si vlastních priorit formuje vize – přání a napomáhá k hledání nejúčinnějších cest k jejich dosažení.
Totéž platí i pro různé skupiny lidí, kteří se sdružují a mají společnou vizi. Skupinou lidí se společnou vizí by měla být také každá firma. I firmy potřebují znát, kdo vlastně jsou a kým chtějí být a o jaké cíle usilují.
Jestliže chce firma – tým dosáhnout vytyčených cílů, musí každý zaměstnanec porozumět smyslu tohoto snažení a ztotožnit se s ním.
Firemní hodnoty = principy firmy, na kterých firma funguje. Jedná se o priority a standardy chování a jednání, které jsou firmě nejbližší a řídí se jimi. Firemní hodnoty jsou filtrem, jenž dává veškerým aktivitám každého zaměstnance, který se s nimi ztotožní, jasný směr. Žádný zaměstnanec nechce pracovat pro firmu, které nevěří. Takový zaměstnanec neodvádí maximální výkon a tím není ani pro firmu výhodný.
Provázání firemních hodnot s hodnotami sponzorované oblasti (např. sportovního týmu) napomáhá ke stmelení zaměstnanců i k budování vážnosti a image firmy v očích veřejnosti. Společný mimopracovní zájem zaměstnance sbližuje i inspiruje. Ztotožnění firemních hodnot s jasně vymezenými hodnotami charakteristickými pro daný sport prohlubuje váhu a vážnost těchto firemních hodnot.
Stanovení firemních hodnot by mělo být nedílnou součástí marketingové koncepce firmy. Vzhledem ke složitosti marketingu je vhodné projednat marketingovou koncepci s odbornou specializovanou firmou.
Znáte svého zákazníka?
Znáte svého zákazníka? Čím lépe budete znát svého zákazníka, tím lépe budete moci směřovat svůj marketing a propagaci. Znát požadavky a potřeby svých zákazníků je velice důležité nejen s ohledem na nabízené produkty a služby, ale také z důvodů volby správného...
PPC reklama
PPC reklama PPC neboli Pay Per Chick je reklama na internetu, kde platba probíhá, až když návštěvník na tuto reklamu klikne. Jedná se tedy o platbu, až když je návštěvník odveden na váš web. PPC reklama jsou krátké inzeráty umístěné zejména na stránkách vyhledávačů...
Optimalizace webu – SEO
Optimalizace webu – SEO Při tvorbě webu podnikatelé chtějí, aby se jejich web objevoval ve vyhledávačích na předních pozicích a získal tak významnou návštěvnost potenciálních zákazníků. SEO je soubor metod, kterými lze zvyšovat návštěvnost vlastního webu z přirozených...