Firemní hodnoty
[ Zveřejněno: 26.5.2021 ]

Tak jako člověk žije podle svého vlastního hodnotového systému, tak i zaměstnanci jedné firmy by měli uznávat jednotné firemní hodnoty.

Vytváření hodnotového systému je charakteristické pro každého člověka. Třeba i nevědomě si každý ujasňuje, co je pro něho v dané životní etapě důležité více a co méně. Vše se odehrává s logikou vlastního života. Každý se potřebuje vymezit mezi lidmi ze svého okolí, se kterými žije a se kterými je v kontaktu a každý si utváří svoji pozici vůči okolí i vůči sobě samému. Ujasnění si vlastních priorit formuje vize – přání a napomáhá k hledání nejúčinnějších cest k jejich dosažení.

Totéž platí i pro různé skupiny lidí, kteří se sdružují a mají společnou vizi. Skupinou lidí se společnou vizí by měla být také každá firma. I firmy potřebují znát, kdo vlastně jsou a kým chtějí být a o jaké cíle usilují.

Jestliže chce firma – tým dosáhnout vytyčených cílů, musí každý zaměstnanec porozumět smyslu tohoto snažení a ztotožnit se s ním.

Firemní hodnoty = principy firmy, na kterých firma funguje. Jedná se o priority a standardy chování a jednání, které jsou firmě nejbližší a řídí se jimi. Firemní hodnoty jsou filtrem, jenž dává veškerým aktivitám každého zaměstnance, který se s nimi ztotožní, jasný směr. Žádný zaměstnanec nechce pracovat pro firmu, které nevěří. Takový zaměstnanec neodvádí maximální výkon a tím není ani pro firmu výhodný.

Provázání firemních hodnot s hodnotami sponzorované oblasti (např. sportovního týmu) napomáhá ke stmelení zaměstnanců i k budování vážnosti a image firmy v očích veřejnosti. Společný mimopracovní zájem zaměstnance sbližuje i inspiruje. Ztotožnění firemních hodnot s jasně vymezenými hodnotami charakteristickými pro daný sport prohlubuje váhu a vážnost těchto firemních hodnot.

Stanovení firemních hodnot by mělo být nedílnou součástí marketingové koncepce firmy. Vzhledem ke složitosti marketingu je vhodné projednat marketingovou koncepci s odbornou specializovanou firmou.

Dobré PR je konkurenční výhodou

Dobré PR je konkurenční výhodou Každá firma se snaží o co nejlepší image. Úkolem public relations (PR) je budování dobrého jména firmy. V současné době je třeba aktivně a kreativně komunikovat a ukazovat okolí, v čem je síla vaší firmy. Jedině tak vytvoříte pozitivní...

číst více

Máte webové stránky opravdu kvalitní?

Máte webové stránky opravdu kvalitní? Internet umožňuje mnoho způsobů, jak svou firmu prezentovat a jak upozornit na sebe a na nabízené produkty či služby. Jedním ze základních způsobů prezentace firmy jsou webové stránky. Web může na první pohled zaujmout nebo...

číst více

Firemní večírek pro zaměstnance posiluje loajalitu

Firemní večírek pro zaměstnance posiluje loajalitu Období konce roku je ideální příležitostí k bilancování a k příjemnému setkávání. Firemní večírek pořádaný pro zaměstnance se v tomto období stává ve většině firem již tradicí. Budování dobrých vztahů ve firmě a mít...

Reklamní a dárkové předměty jako účinný marketingový nástroj

Reklamní a dárkové předměty jako účinný marketingový nástroj Firemní dárkové předměty upevňují obchodní vztahy. Kvalitní reklamní a dárkové předměty stále patří mezi nejvhodnější marketingové nástroje. Není nutností obdarovávat za každou cenu, ale je dobré si...

ANERI s.r.o., Hodkovická 52/52
460 06

Odpovědný zástupce: Dalibor Kotek – jednatel
Informace o zpracovánáí osobních údajů

IČ: 25429469
DIČ: CZ25429469

+420 602 458 045
aneri@aneri.cz

Ochrana osobních údajů
© 2024 ANERI s.r.o.