Tak jako člověk žije podle svého vlastního hodnotového systému, tak i zaměstnanci jedné firmy by měli uznávat jednotné firemní hodnoty.
Vytváření hodnotového systému je charakteristické pro každého člověka. Třeba i nevědomě si každý ujasňuje, co je pro něho v dané životní etapě důležité více a co méně. Vše se odehrává s logikou vlastního života. Každý se potřebuje vymezit mezi lidmi ze svého okolí, se kterými žije a se kterými je v kontaktu a každý si utváří svoji pozici vůči okolí i vůči sobě samému. Ujasnění si vlastních priorit formuje vize – přání a napomáhá k hledání nejúčinnějších cest k jejich dosažení.
Totéž platí i pro různé skupiny lidí, kteří se sdružují a mají společnou vizi. Skupinou lidí se společnou vizí by měla být také každá firma. I firmy potřebují znát, kdo vlastně jsou a kým chtějí být a o jaké cíle usilují.
Jestliže chce firma – tým dosáhnout vytyčených cílů, musí každý zaměstnanec porozumět smyslu tohoto snažení a ztotožnit se s ním.
Firemní hodnoty = principy firmy, na kterých firma funguje. Jedná se o priority a standardy chování a jednání, které jsou firmě nejbližší a řídí se jimi. Firemní hodnoty jsou filtrem, jenž dává veškerým aktivitám každého zaměstnance, který se s nimi ztotožní, jasný směr. Žádný zaměstnanec nechce pracovat pro firmu, které nevěří. Takový zaměstnanec neodvádí maximální výkon a tím není ani pro firmu výhodný.
Provázání firemních hodnot s hodnotami sponzorované oblasti (např. sportovního týmu) napomáhá ke stmelení zaměstnanců i k budování vážnosti a image firmy v očích veřejnosti. Společný mimopracovní zájem zaměstnance sbližuje i inspiruje. Ztotožnění firemních hodnot s jasně vymezenými hodnotami charakteristickými pro daný sport prohlubuje váhu a vážnost těchto firemních hodnot.
Stanovení firemních hodnot by mělo být nedílnou součástí marketingové koncepce firmy. Vzhledem ke složitosti marketingu je vhodné projednat marketingovou koncepci s odbornou specializovanou firmou.
Loajální zaměstnanci
Loajální zaměstnanci jsou jedním z předpokladů úspěšné firmy. Loajalita pracovníka vůči firmě závisí do značné míry na tom, jak s nimi organizace a její manažeři jednají. Mezi největší aktiva firmy patří oddanost a věrnost zaměstnanců. Marketingové průzkumy, které se...
Nezapomínejte na PR
Nezapomínejte na PR Public relations (PR) jsou techniky, prostřednictvím kterých firma buduje vztah s veřejností. Jedná se o důležitý nástroj, jehož úkolem je vylepšovat obraz firmy i nabízených produktů a služeb v očích všech zainteresovaných. Základním úkolem PR je...
Marketingová strategie
Marketingová strategie Marketing řeší každý podnikatel, přestože někteří tvrdí, že marketing vůbec neřeší. Rozdíl je ale v tom, zda je marketing řešen efektivně nebo chaoticky bez kýženého efektu s vynaložením zbytečných finančních prostředků. Správná marketingová...